مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آبان 1402 ساعت 09:052023-11-09سياسي

اعتلای نقش مادر ناهنجاری ها را کاهش می دهد


زن و نهاد خانواده دارای اهمیت بسیار زیادی است به همین دلیل توجه به این آن ها و حل مسائل این حوزه باعث برطرف شدن بخش قابل توجهی از مشکلات جامعه می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار توانا، زهرا بیات کارشناس مطالعات خانواده و زنان در یادداشتی نوشت: خانواده پایه و کوچکترین واحد تشکیل دهنده جامعه است و مادر به دلیل ارتباط بیشتر با فرزندان نقش پررنگ تری در تربیت آنها برعهده دارد، به همین دلیل زن را محور خانواده و جامعه انسانی اطلاق می کنند.

مساله زن و خانواده جزء مسائل با اولویت در جامعه است، زیرا جامعه اسلامی بدون بهره مندی از نهاد خانواده سالم، امکان پیشرفت نخواهد داشت، اگر این  نهاد نقش فعال و موثر خود را در هویت و تربیت افراد به درستی پیش ببرد مانع از نفوذ فرهنگی و تهاجم فرهنگی خواهد شد.

زنان در اسلام از جنبه های مختلف دینی، اجتماعی، سیاسی، حقوقی مورد توجه قرار گرفته اند؛ در قرآن کریم 196 آیه، درمورد زنان وجود دارد و دو سوره قرآن به نام های نساء (زنان) و مریم نامگذاری شده است و همواره ازدواج و تشکیل خانواده مورد تاکید قرآن بوده و از اهمیت بسزایی برخوردار است.

امروزه آسیب های اجتماعی مختلف برای خانواده و اعضای آن وجود دارد، برخی از عوامل موثر در ایجاد آسیب ها: خیانت، فقر یا رفاه اقتصادی زیاد، بیکاری، رشد صنعت و تکنولوژی، ستیز والدین،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتلای نقش مادر ناهنجاری ها را کاهش می دهد

اعتلای نقش مادر ناهنجاری ها را کاهش می دهد