مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آبان 1402 ساعت 13:052023-10-31اجتماعي

موضوع کاهش مصرف پلاستیک را جدی بگیریم


رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایجرود، با بیان اینکه ایران در زمره 20 کشور تولیدکننده زباله پلاستیکی و در جایگاه هفدهم است، تاکید کرد: باید موضوع کاهش مصرف پلاستیک را جدی گرفت.

- ایسنا/زنجان رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایجرود، با بیان اینکه ایران در زمره 20 کشور تولیدکننده زباله پلاستیکی و در جایگاه هفدهم است، تاکید کرد: باید موضوع کاهش مصرف پلاستیک را جدی گرفت.

امیرحسین کاظمی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: مدیریت اصولی زباله های شهری و روستایی یکی از اصلی ترین دغدغه های محیط زیست شهرستان بوده و پیگیری های لازم تا رسیدن به شرایط مطلوب همچنان با قوت ادامه خواهد داشت.

وی به بررسی ها انجام شده در خصوص تولید زباله در سال های گذشته اشاره کرد و گفت: 9.

1 میلیارد تن پلاستیک تولید شده که این تعداد به زباله تبدیل و در سطح جهان در اقیانوس ها، زمین، کوه و دشت پراکنده شده و تنها 9 درصد آن بازیابی شده است.

کاظمی با اشاره به اینکه ظروف یک بار مصرف در فرهنگ ما جایی نداشت، بیان کرد: اکنون با مصرف این ظروف، بخشی از آن بدون دفع اصولی وارد پسماندهای شهری خواهد شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایجرود، به راه اندازی نهضت ملی کاهش آلودگی های پلاستیکی اشاره کرد و گفت: در بخش پسماندهای شهری تنها طرحی که مصوب شده طرح جامع مدیریت پسم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موضوع کاهش مصرف پلاستیک را جدی بگیریم

موضوع کاهش مصرف پلاستیک را جدی بگیریم