مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آبان 1402 ساعت 09:052023-11-19بين الملل

نشست آبی ایران و ترکیه برای رفع نگرانی 9 میلیون اَرَس نشین


دومین کمیته همکاری های آبی ایران و ترکیه صبح امروز یک شنبه برای رفع نگرانی های ایران از اقدامات بالادست رودخانه ارس و ایجاد سازوکار همکاری مشترک میان دو کشور در شرکت مدیریت منابع آب ایران برگزار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اقدامات آبی ترکیه در بالادست رودخانه های دجله و فرات منجر به یک تنش آبی شدید در عراق شد و خسارت وارده به این کشور در ابعادی بود که مسئله به طرح شکایت عراق از ترکیه در شورای امنیت سازمان ملل رسید.

بر این اساس، پیرو توافق رؤسای جمهور ایران و ترکیه به منظور رفع نگرانی ایران از اقدامات بالادست و تعریف همکاری های مشترک در زمینه آب، دومین نشست کمیته همکاری های آبی ایران و ترکیه با دستور ویژه بررسی شرایط رودخانه ارس در تهران برگزار می شود.

این نشست در شرایطی برگزار می شود که مردم ایران، به ویژه 9 میلیون نفر از ساکنان مناطق شمال غرب کشور از نتایج فعالیت های آنکارا و تاثیر آن بر ایران نگران هستند.

در این راستا، شهریار شِشگِلانی، یکی از مخاطبان فارس در استان آذربایجان شرقی گفت: اقدامات ترکیه در عراق سبب شده تا ما به شدت از فعالیت این کشور در سرچشمه های رودخانه ارس و خشک شدن این رود در ایران نگران باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشست آبی ایران و ترکیه برای رفع نگرانی 9 میلیون اَرَس نشین

نشست آبی ایران و ترکیه برای رفع نگرانی 9 میلیون اَرَس نشین