مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آبان 1402 ساعت 13:552023-11-09اقتصادي

توسعه روابط تجاری و اقتصادی با ایران اولویت افغانستان است


معاون اقتصادی نخست وزیر حکومت سرپرست افغانستان گفت: توسعه روابط تجاری و اقتصادی با ایران در اولویت ما قرار دارد و برای همین منظور سفر چند روزه ای را در ایران از جمله بندرچابهار داشته ایم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زاهدان، ملا عبدالغنی برادر، روز پنجشنبه پس از بازدید از ظرفیت های تجاری و اقتصاد بندرچابهار در نشست با استاندار سیستان و بلوچستان، دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و مدیران اقتصادی و سیاسی بندرچابهار اظهار کرد: افغانستان معادن بسیار زیادی دارد و از این رو بندر چابهار برای صادارت مواد معدنیِ افغانستان مورد توجه ما به ویژه سرمایه گذاران است.

وی با اشاره به مشترکات فرهنگی، روابط اقتصادی و سیاسی دیرینه با ایران و همسایگی با استان سیستان و بلوچستان، افزود: همه تلاش هیات حاکمه افغاستان این است که با ایران رابطه حسنه، دوستانه، اقتصادی و سرمایه گذاری داشته باشد و برای ما ایران برای توسعه روابط، یک فرصت است.

معاون اقتصادی نخست وزیر حکومت سرپرست افغانستان گفت: افغانستان در خشکی محصور شده که برای رسیدن و دستیابی به بازارهای بزرگ و آب های آزاد، به خاک و آب های ایران نیاز شدید داریم و ما می توانیم ایران را به آسیای میانه و کشورهای همجوار افغانستان متصل کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه روابط تجاری و اقتصادی با ایران اولویت افغانستان است

توسعه روابط تجاری و اقتصادی با ایران اولویت افغانستان است