مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آبان 1402 ساعت 11:452023-11-18اجتماعي

تغییر اقلیم، کمبود آب و بیابان زایی بحران های پیش روی جوامع بشری است


رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: از 64 مخاطره ای که امروز در جهان شناخته شده 44 مورد در ایران روی داده است.

- ایسنا/زنجان رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: از 64 مخاطره ای که امروز در جهان شناخته شده 44 مورد در ایران روی داده است.

محمدحسن نامی ظهر امروز (27 آبان ماه) در جریان برگزاری مانور سیل و زلزله در زنجان و در جمع خبرنگاران با اشاره به ضرورت حفظ آمادگی، پیشگیری، بازسازی و بازتوانی در کشور، اظهار کرد: امروزه جهان با 34 نوع چالش بزرگ روبه رو بوده و یکی از مهم ترین این چالش ها تغییر اقلیم، کمبود آب و بیابان زایی است.

وی با بیان اینکه هر سه مورد از این چالش ها می تواند در آینده مخاطرات و تهدیداتی را به دنبال داشته باشد، تصریح کرد: امروزه بیابان زایی سلامت مردم را که در اثر آن گرد و غبار و ریزگردها زیاد می شود، تهدید می کند و راهی جز حفظ فضای سبز موجود و توسعه آن نداریم و کاشت یک میلیارد نهال در همین راستا است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با اشارهد به اینکه از 64 مخاطره ای که امروز در جهان شناخته شده 44 مورد در ایران روی داده است، اذعان کرد: پایش لحظه ای سرزمینی باید در مدیریت بحران کل کشور فعال شود تا مسئولان هر لحظه بتوانند همه نقاط را رصد و در صورت وقوع بحران، بلافاصله دستور لازم را صادر کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر اقلیم، کمبود آب و بیابان زایی بحران های پیش روی جوامع بشری است

تغییر اقلیم، کمبود آب و بیابان زایی بحران های پیش روی جوامع بشری است