مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آبان 1402 ساعت 09:302023-11-14پزشكي

چند درصد از ایرانیان مبتلا به دیابت هستند؟


مدیر پژوهشکده علوم غدد دانشگاه شهید بهشتی به درصد مبتلایان به دیابت در کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حدود 11درصد جمعیت بالای 20سال کشور مبتلا به دیابت هستند که در کلان شهرهایی نظیر تهران به مراتب حادتر است و به رقمی حدود 14درصد می رسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، محمد هاشمی دبیر اجرایی چهاردهمین کنگره بیماری های غدد درون ریز و متابولیسم که در روزهای یکم تا سوم آذر ماه در سالن همایش های ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود، اظهار داشت: این کنگره به همت انجمن متخصصین غدد درون ریز و متابولیسم ایران، پژوهشکده غدد درون ریز و متابولیسم دانشگاه های علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشکاه علوم پزشکی ایران و با محوریت و بررسی بیماری های این حوزه پزشکی برگزار می شود.

  وی با اشاره به دریافت 250 مقاله تاکنون، افزود: 21 نفر از برجسته ترین اساتید جهانی این حوزه پزشکی از امریکا، اروپا و کشورهای آسیایی در کنار برترین اساتید داخلی به سخنرانی و ارائه تازه ترین دستاوردها، تشخیص ها و راه های درمانی خواهند پرداخت.

  مدیر پژوهشکده علوم غدد دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به روز جهانی دیابت (14نوامبر، 23آبان) بیان داشت: دیابت یکی از شایع ترین بیماری های حوزه تخصصی غدد درون ریز و متابولیسم به شمار می آید که شیوع گسترده ای در سرتاسر جهان دارد و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند درصد از ایرانیان مبتلا به دیابت هستند؟

چند درصد از ایرانیان مبتلا به دیابت هستند؟