مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آبان 1402 ساعت 07:402023-10-23پزشكي

شیوع 7 درصدی اختلال افسردگی فصلی در بین مردم


یک دکترای تخصصی روانشناسی اعلام کرد: شیوع اختلال افسردگی فصلی در جمعیت عمومی بین 4 تا 7 درصد است، هر چند بین 13 تا 25 درصد از جمعیت از مشکلات خلقی در فصل پاییز و زمستان شکایت دارند.

- ایسنا/همدان یک دکترای تخصصی روانشناسی اعلام کرد: شیوع اختلال افسردگی فصلی در جمعیت عمومی بین 4 تا 7 درصد است، هر چند بین 13 تا 25 درصد از جمعیت از مشکلات خلقی در فصل پاییز و زمستان شکایت دارند.

دکتر احمد قره خانی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه انسان ها به طور کلی به شرایط آب و هوایی گوناگون به صورت فوری پاسخ خلقی می دهند، اظهار کرد: اختلال افسردگی فصلی نوعی افسردگی است که از اواخر فصل پاییز و همزمان با کم شدن مدت روشنایی روز ظاهر می شود و تا اواخر زمستان و اوایل بهار باقی می ماند و با نزدیک شدن به تابستان کاهش می یابد.

وی ادامه داد: شیوع اختلال افسردگی فصلی در جمعیت عمومی بین 4 تا 7 درصد است، هر چند بین 13 تا 25 درصد از جمعیت از مشکلات خلقی در فصل پاییز و زمستان شکایت دارند و بیشتر افراد به نوعی ردپای پاییز و زمستان را در خلق و خوی روزمره خود احساس می کنند اما برخی در طول پاییز و زمستان به طور جدی و بالینی دچار افسردگی و کج خلقی بارز می شوند و یکی از سازوکارهای ممکن در این اختلال تغییرپذیری خلق است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیوع 7 درصدی اختلال افسردگی فصلی در بین مردم

شیوع 7 درصدی اختلال افسردگی فصلی در بین مردم