مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 آبان 1402 ساعت 12:552023-11-16اقتصادي

مزایای سنددار شدن اراضی کشاورزی چیست؟ /58 درصد اراضی بدون سند هستند


سند دار شدن اراضی کشاورزی می تواند به هوشمندسازی اراضی کشاورزی، مدیریت منابع آب، مدیریت بحران، امکان دریافت تسهیلات، حفظ کاربری اراضی کشاورزی و .

- سند دار شدن اراضی کشاورزی می تواند به هوشمندسازی اراضی کشاورزی، مدیریت منابع آب، مدیریت بحران، امکان دریافت تسهیلات، حفظ کاربری اراضی کشاورزی و .

کمک کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بنا بر نظر کارشناسان بخش کشاورزی سند دار شدن اراضی کشاورزی می تواند مزایای بسیاری برای کشاورزان داشته باشد که از مهمترین آنها می توان به تثبیت مالکیت، حفظ کاربری اراضی کشاورزی، هویت دار شدن زمین کشاورزی، اخذ تسهیلات مالی، امکان نظارت و حمایت در بخش کشاورزی، منزلت بخشی به کشاورزی و کشاورزان، کمک به برنامه ریزی برای کشاورزی اشاره کرد.

بنا براعلام مدیرکل دفتر مهندسی و حد نگاری اراضی سازمان امور اراضی کشور تاکنون برای 6 میلیون و 594 هزار هکتار از اراضی کشاورزی یعنی 42 درصد سند صادر شده و 58 درصد اراضی همچنان بدون سند هستند.

گفته می شود که موانع و چالش های بسیاری برای سند دار شدن اراضی کشاورزی وجود دارد که از جمله این موانع می توان به سنگینی و گستردگی کار و تاخیر در صدور سند، عدم همکاری برخی از مالکان به دلیل مشکلات حقوقی، عدم هماهنگی دستگاه های مربوطه برای شروع کار ، وجود نواقص در سامانه های یکپارچه و شفاف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مزایای سنددار شدن اراضی کشاورزی چیست؟ /58 درصد اراضی بدون سند هستند

مزایای سنددار شدن اراضی کشاورزی چیست؟ /58 درصد اراضی بدون سند هستند