مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آبان 1402 ساعت 09:452023-11-08پزشكي

چند پیشنهاد برای حل مشکلات «ماماها»


باتوجه به سیاست های اخیر کشور در موضوع جمعیت و فرزندآوری، تأکید بر ترویج زایمان طبیعی و تبدیل آن به تجربه های خوشایند، علیرغم اینکه افزایش رشد جمعیت حمایت همه دستگاه ها و سازمان های مرتبط را می طلبد اما بدیهی است که ماما ها نقشی مؤثر در پاسخگویی به نیاز .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، ابراهیم نوری گوشکی، متخصص پزشکی خانواده در یادداشتی نوشت: مامایی یکی از رشته های علوم پزشکی است که دانش آموختگان آن با ارائه خدمات بهداشت باروری و انجام مراقبت های مادران، نوزادان، شیرخواران و ارائه آموزش و مشاوره سلامت جنسی و باروری به زنان، ترویج زایمان ایمن و طبیعی، انجام اقدامات اضطراری در حدود وظایف تشخیصی، درمانی، پیشگیری، آموزشی، مشاوره ای و مدیریتی، در جهت ارتقای سلامت مادر و کودک تلاش می کند.

مامایی از پرطرفدارترین رشته های دنیا به خصوص در بین زنان است، ضمن اینکه اولین رشته پروانه دار در مقطع لیسانس است که به ماما اجازه تجویز دارو و خدمات پاراکلینیکی در آن داده شده است.

آموزش مامایی از قرن پنجم قبل از میلاد شروع شده است و سرانوس پزشک رومی، در قرن دوم میلادی مشخصات یک مامای خوب را نیاز به تحصیل و دانش مامایی معرفی کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند پیشنهاد برای حل مشکلات «ماماها»

چند پیشنهاد برای حل مشکلات «ماماها»