مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آبان 1402 ساعت 10:102023-11-12اقتصادي

تضمین تولید صنعت با ساخت 15 نیروگاه خود تامین


توسعه نیروگاه های خودتامین با محوریت صنایع زمینه تضمین افزایش تولید در کشور را رقم زده و افزایش تولید به رونق اقتصادی و کاهش تورم ختم خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، هیات وزیران در راستای اجرای ماده 4 قانون مانع زدایی از صنعت برق، صنایع انرژی بَر را به ساخت 9 هزار مگاوات نیروگاه حرارتی و یک هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر تا پایان سال 1404 مکلف کرد.

همزمان با اجرای ماده 4 قانون مانع زدایی از صنعت برق، ساخت 10 هزار مگاوات نیروگاه خودتامین حرارتی و خورشیدی با محوریت صنایع کشور تا پایان سال 1404 در دستور کار قرار خواهد گرفت.

در صورتی که صنایع انرژی بَر تا پایان سال 1404 نسبت به ساخت نیروگاه در ابعاد یادشده اقدام نکنند، تامین برق این واحدها در دوران اوج بار مشمول کاهش خواهد شد.

بر اساس آخرین آمار تاکنون 675 مگاوات نیروگاه صنایع به مدار آمده و تا پیش از اوج بار سال 1403، این رقم به 1712 مگاوات افزایش خواهد یافت.

همچنین ظرفیت نیروگاه های خودتامین صنایع که هم اکنون در دست ساخت است، از 5500 مگاوات فراتر خواهد رفت.

*اهمیت نیروگاه های خودتامین صنعت در پایداری خط تولید همزمان با ساخت نیروگاه های خودتامین، با پایدار شدن یکی از مهم ترین عوامل تولید یعنی برق، صنایع می توانند به سودآوری مناسبی در این حوزه برسند و اجرای برنامه ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تضمین تولید صنعت با ساخت 15 نیروگاه خود تامین

تضمین تولید صنعت با ساخت 15 نیروگاه خود تامین