مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 آبان 1402 ساعت 22:052023-11-02اقتصادي

صادرات بیش از هزار تن فراورده دامی از مرز دوغارون به افغانستان


در نیمه نخست امسال بیش از هزار تن فراورده دامی به کشور افغانستان از طریق مرز دوغارون صادر شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تایباد، حسن آذریان امشب در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: در نیمه نخست امسال هزار و 164 تن فراورده دامی به کشور افغانستان از طریق مرز زمینی دوغارون صادر شده که از این میزان هزار و 126 تن پودر گوشت و 38 تن پشم بوده است.

وی افزود: همچنین در این بازه زمانی 39 هزار و 200 قطعه مرغ آماده تخم گذاری و 470 هزار قطعه جوجه گوشتی به کشور افغانستان صادر شده است.

رییس شبکه دامپزشکی تایباد ادامه داد: دامداران افغانستانی علاقه زیادی به تهیه نهاده و دارو از بازار ایران را دارند که در این حوزه هم 725 تن خوراک آبزیان و 32 تن داروی دامی به این کشور همسایه صادر شده است.

آذریان بیان کرد: هرگونه صادرات، واردات و ترانزیت دام و فراورده های دامی در شهرستان تایباد زیر نظر قرنطینه دامی مرز دوغارون انجام می شود که وظیفه بازرسی از محمولات تجاری برعهده دارد.

واکسیناسیون رایگان 400 هزار راس دام در برابر بیماری های واگیردار وی گفت: در نیمه نخست امسال 400 هزار راس دام در شهرستان تایباد در برابر بیماری های واگیردار و نیز مشترک بین انسان و حیوان واکسینه شده اند که از این تعداد 5 هزار و 272 راس دام سنگین و 394 هزار و 720 راس دام سبک بوده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات بیش از هزار تن فراورده دامی از مرز دوغارون به افغانستان

صادرات بیش از هزار تن فراورده دامی از مرز دوغارون به افغانستان