مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آبان 1402 ساعت 11:202023-10-30فناوري

کاهش تأخیر شبکه در نسل پنجم اینترنت


رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: اگر فناوری نسل پنجم را در کشور توسعه دهیم، تأخیر در شبکه در نسل پنجم به 12 الی 13 میلی ثانیه کاهش پیدا می کند که در واقع نرخ تأخیر نصف خواهد شد.

- رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: اگر فناوری نسل پنجم را در کشور توسعه دهیم، تأخیر در شبکه در نسل پنجم به 12 الی 13 میلی ثانیه کاهش پیدا می کند که در واقع نرخ تأخیر نصف خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امیر محمد زاده لاجوردی در همایش ملی نسل پنجم ارتباطات در ایران اظهار کرد: حدود 12 سال است که توسعه نسل پنجم موبایل در دنیا آغاز شده است؛ فناوری که سرعت مناسبی دارد و به صورت عملیاتی حداکثر سرعتی که در این نسل اجرا می شود یک تا سه گیگاهرتز است.

وی افزود: در حوزه تعداد کاربران فعال هم در محدوده جرافیایی هم به این صورت است که اگر در نسل چهارم در هر کیلومتر مربع 4000 گوشی هوشمند را پوشش دهد، در نسل پنجم در هر کیلومتر مربع حدود یک میلیون گوشی هوشمند پشتیبانی می شود و به همین دلیل هم در حوزه ارتباطاتی مورد استقبال قرار گرفته است.

لاجوردی گفت: در حوزه تأخیر هم، در واقع تأخیری که در شبکه و دسترسی ایجاد می کند، نسبت به فناوری های دیگر ممتاز و برجسته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش تأخیر شبکه در نسل پنجم اینترنت

کاهش تأخیر شبکه در نسل پنجم اینترنت