مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 آبان 1402 ساعت 22:252023-11-10سياسي

بررسی همکاری ایران و تاجیکستان در بخش انرژی


در دیدار معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با وزیر انرژی و ذخایر آب تاجیکستان و رییس تاجیک کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و تاجیکستان، - در دیدار معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با وزیر انرژی و ذخایر آب تاجیکستان و رییس تاجیک کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و تاجیکستان،  همکاری های دو کشور در زمینه انرژی مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مهدی صفری بر اهمیت برگزاری نشست کمیسیون مشترک، بررسی همکاری ها در بخش های مختلف اقتصادی و اهمیت آن در توسعه روابط فیمابین تاکید کرد.

او نقش شرکت های ایرانی در اجرای پروژه های زیربنایی تاجیکستان از جمله ساخت سد و نیروگاه سنگتوده 2 و تونل استقلال را در توسعه اقتصادی تاجیکستان و روابط اقتصادی دوجانبه مهم دانست و بر لزوم همکاری بین شرکت های بخش خصوصی دو کشور تاکید کرد.

همچنین معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه بر همکاری در بخش نفت و گاز به ویژه اکتشاف، استخراج و پالایش و حضور مدیران و کارشناسان تاجیک در دوره های آموزش تخصصی از سوی وزارت نفت اعلام آمادگی کرد.

دلیر جمعه، وزیر انرژی و ذخایر آب تاجیکستان، سفر رییس جمهوری ایران و مذاکرات با امامعلی رحمان، همتای تاجیک، را مهم ارزیابی و آمادگی کشورش را برای برگزاری شانزدهمین نشست مشترک همک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی همکاری ایران و تاجیکستان در بخش انرژی

بررسی همکاری ایران و تاجیکستان در بخش انرژی