مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آبان 1402 ساعت 09:352023-10-29اقتصادي

زمین های احتکار شده در یزد تعیین و تکلیف می شوند


مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد گفت: با مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مالکانی که در زمین های مسکونی ساخت و ساز نکنند کاربری زمین به خدماتی تغییر می کند.

-  احسان خواجه رضایی، مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد در گفت وگو با خبرنگار فارس، با بیان این که اراضی مسکونی مستعدی که در داخل محدوده شهری بدون استفاده رها شده یکی از موضوعاتی است که سیما ومنظر شهری را تحت تاثیر قرار می دهد، اظهار کرد: براساس مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، پیرامون سیاست های محرک عرضه زمین وظایفی را  در این زمینه برای شهرداری ها وراه وشهرسازی تعیین شده است.

وی افزود: طبق این مصوبه  شهرداری ها موظف شدند که فرآیند شناسایی زمین های رها شده و دارای مالک انجام داده و مالکان نیز باید طی شش ماه پروانه ساخت بگیرند و این زمین ها را به بازار مسکن استان یزد عرضه کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد گفت:   اگر در بازه شش ماهه فعالیتی صورت نگرفت باید با همکاری شهرداری و تایید کمیسیون ماده 5 پیشنهاد تغییر کاربری به کاربری خدمات عمومی با اولویت بزرگ مقیاس در برنامه قرار گیرد.

خواجه رضایی تصریح کرد: این طرح از هفته گذشته در شورای مسکن استان یزد مصوب  و از همان هفته کار اجرایی آن نیز در سطح استان آغاز شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زمین های احتکار شده در یزد تعیین و تکلیف می شوند

زمین های احتکار شده در یزد تعیین و تکلیف می شوند