مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 آبان 1402 ساعت 13:102023-10-26اقتصادي

فرصت ایران برای بهره برداری از ظرفیت انرژی بریکس


مسعود مستأجران، کارشناس دیپلماسی انرژی گفت: بریکس ظرفیت خوبی در همه ابعاد اقتصادی برای ایران گشوده است، به طوری که در حوزه انرژی به ویژه گاز 36 درصد تولید گاز جهانی متعلق به بریکس است.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - راهبرد معاصر نوشت: اعضای گروه بریکس که شامل پنج اقتصاد بزرگ جهان نظیر چین، هند، روسیه، برزیل و آفریقای جنوبی است در تلاش هستند وابستگی خود را به دلار آمریکا کاهش دهند.

  در حال حاضر دلار آمریکا ارز ذخیره جهانی است و نزدیک به 70 درصد از معاملات بین المللی با این ارز انجام می شود که این موضوع سبب شده است آمریکا سیاست های مالی و پولی خود را به سایر کشورها تحمیل و با هر تصمیمی، اقتصاد جهانی را دچار تلاطم کند.

مسعود مستأجران، کارشناس دیپلماسی انرژی درباره اهمیت عضویت ایران در گروه بریکس و نقش آن در نظم نوین جهانی گفت: در فضای بین المللی و نظم بعد از جنگ جهانی دوم کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا به دنبال این بودند قیمومیت خود را به دنیا نشان دهند، همه سیاست گذاری های خود را بر این اساس پایه گذاری و آن را به سایر کشورها تحمیل می کردند.

  وی با بیان اینکه اتفاقات سالیان اخیر باعث شد کشورهای شرقی به فکر بیفتند و گروه های اقتصادی جدیدی در تقابل با نظام تک قطبی ایجاد کنند، افزود: سازمان همکاری های شانگهای نمونه ای از این مجم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرصت ایران برای بهره برداری از ظرفیت انرژی بریکس

فرصت ایران برای بهره برداری از ظرفیت انرژی بریکس