مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آبان 1402 ساعت 10:552023-11-09پزشكي

لزوم توانبخشی اجتماعی بیماران اسکیزوفرنی به موازات دارودرمانی


یک متخصص اعصاب و روان در یزد روان گسیختگی یا اسکیزوفرنی را یک اختلال روانی که با دوره های مداوم یا عودکننده روان پریشانه مشخص می شود، معرفی کرد و گفت: - ایسنا/یزد یک متخصص اعصاب و روان در یزد روان گسیختگی یا اسکیزوفرنی را یک اختلال روانی که با دوره های مداوم یا عودکننده روان پریشانه مشخص می شود، معرفی کرد و گفت: هرچند هسته اصلی درمان این اختلال مصرف داروهای ضدروان پریشی است ولی روان درمانی، آموزش شغلی و توان بخشی اجتماعی باید به موازات آن انجام شود.

دکتر رضا بیدکی ضمن بیان این مطلب، اظهار کرد: شروع بیماری معمولاً در دوران بلوغ و اواخر نوجوانی تا اوایل دهه سوم عمر رخ می دهد ولی اوج بروز بیماری در مردان از اوایل تا اواسط دهه دوم عمر و در زنان در اواخر این دوره است.

وی خاطرنشان کرد: عوامل محیطی که هر یک با افزایش اندک خطر ابتلا در مراحل بعدی زندگی همراه هستند شامل کمبود اکسیژن داخل رحمی، عفونت، تنش های مادر قبل از تولد زایمان (تنش های جسمی و روانی) و سوءتغذیه مادر طی رشد و تکامل پیش از تولد جنین است.

وی علائم اصلی بروز این اختلال را شامل توهم غالباً توهم شنیداری و سپس بینایی، هذیان و اختلال تفکر خواند و افزود: علائم دیگر این اختلال نیز شامل کناره گیری اجتماعی و مردم گریزی، کاهش ابراز عواطف، بی توجهی به نظافت شخصی، گفتار غیر عا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم توانبخشی اجتماعی بیماران اسکیزوفرنی به موازات دارودرمانی

لزوم توانبخشی اجتماعی بیماران اسکیزوفرنی به موازات دارودرمانی