مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 آبان 1402 ساعت 08:252023-11-10سياسي

امضای 5 توافقنامه اقتصادی میان ایران و طالبان


به دنبال سفر هیات بلندپایه طالبان به ایران و پس از دیدار با مقامات ارشد ایران، 5 سند همکاری در زمینه مختلف از جمله حوزه اقتصادی و انتقال فناورآوری میان ایران و افغانستان به امضا رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، به دنبال سفر هیات بلندپایه طالبان به ایران و پس از دیدار با مقامات ارشد ایران، پس از پایان این سفر 5 سند همکاری میان ایران و افغانستان به امضا رسید.

یادداشت تفاهم اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی، سند همکاری میان ذوب آهن اصفهان و طرف طالبان، سند همکاری میان مناطق آزاد، سند یادداشت تفاهم همکاری سازمان هواپیمایی کشوری ایران و طالبان، صورتجلسه نشست کمیته مشترک همکاری حمل و نقل بین المللی جاده ای با حضور ملا برادر معاون نخست وزیر طالبان و کاظمی قمی سفیر ایران در کابل در تهران به امضا رسید.

محمد مهدی جوانمرد قصاب مشاور اقتصادی سفیر ایران در افغانستان در این باره گفت: با توجه به سفری که هیات اقتصادی طالبان به تهران، توافقنامه های مهم تجاری در حوزه های معادن، حمل و نقل زمینی، هوایی و خط آهن، چگونگی فعالیت کریدور واخان، 24 ساعته شدن مرزها، احداث پل دوم میلک و روند های گمرکی، توافقنامه هایی به امضا رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امضای 5 توافقنامه اقتصادی میان ایران و طالبان

امضای 5 توافقنامه اقتصادی میان ایران و طالبان