مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 آبان 1402 ساعت 05:102023-11-03پزشكي

شکستگی؛ خطیرترین عارضه پوکی استخوان/ اهمیت پیشگیری تا قبل از 30 سالگی


اسکلتی دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت، شکستگی را خطیرترین عارضه پوکی استخوان خواند و گفت: استخوان ها حداکثر سفتی خود را تا 30 سالگی دارند و پس از آن، - بدن به سمتی پیش می رود که وضعیت استخوان ها متخلخل شود؛ از این رو هرچه وضعیت تغذیه در سنین قبل از 30 سالگی مناسب باشد، شرایط فرد در سال های پس از آن بهتر خواهد بود.

دکتر فاطمه حاجی ولی زاده در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه شکستگی خطیرترین عارضه پوکی استخوان است، گفت: این عارضه در عین حال بار اقتصادی بالایی دارد؛ زیرا علاوه بر اینکه فرد باید در بیمارستان بستری شود و مراقبت بگیرد، پس از آن هم با از دست دادن حرکت کامل، معلولیت و عدم کفایت در انجام فعالیت های روزانه ناشی از این شکستگی ها مواجه می شود.

وی افزود: شکستگی ثانویه در فردی که یکبار دچار شکستگی شده باشد، دو تا سه برابر بیشتر می شود که این موضوع می تواند به دلیل محدودیت حرکتی و یا از دست رفتن توده استخوانی باشد.

همه این موارد باعث می شود یک فرد با پوکی استخوان، مخلوطی از مشکلات زیادی باشد.

او با تاکید بر اینکه پوکی استخوان مربوط به از دست رفتن چگالی استخوان است، بیان کرد: به همین علت اگر بخواهیم از بروز پوکی استخوان جلوگیری کنیم باید تا سنین قبل از 30 سالگی فعالیت کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکستگی؛ خطیرترین عارضه پوکی استخوان/ اهمیت پیشگیری تا قبل از 30 سالگی

شکستگی؛ خطیرترین عارضه پوکی استخوان/ اهمیت پیشگیری تا قبل از 30 سالگی