مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آبان 1402 ساعت 17:252023-10-25سياسي

اعتبار داشتن اسناد عادی دستگاه قضایی را گرفتار کرده است


دادستان کل کشور با تأکید بر اهمیت جایگاه اسناد رسمی گفت: یکی از مشکلاتی که همواره دستگاه قضایی را با سختی و گرفتاری روبرو کرده موضوع اعتبار داشتن اسناد عادی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه قضایی خبرگزاری فارس به نقل از قوه قضاییه، حجت الاسلام محمدکاظم موحدی آزاد در دیدار با رییس کانون سردفتران و دفتریاران با اشاره به اهمیت جایگاه اسناد رسمی اشاره گفت: یکی از مشکلاتی که همواره دستگاه قضایی را با سختی و گرفتاری روبرو کرده اعتبار داشتن اسناد عادی و استناد افراد به این دست اسناد است.

وی افزود: باید یکی از کارکردهای مهم دفاتر اسناد رسمی تبیین جایگاه و ضرورت اعتبارزدایی از اسناد عادی باشد و سردفتران و دفتریاران باید ضرورت رفتن به سمت اسناد رسمی را هم برای مردم و هم برای مسئولان تبیین و تشریح کرده و ضمن برشمردن مضرات بی شمار اسناد عادی، فوائد و محسنات اسناد رسمی را تبلیغ و ترویج کنند.

موحدی آزاد در ادامه به بیان نمونه هایی از مشکلات و گرفتاری هایی که اسناد عادی برای مردم ایجاد کرده است پرداخت و تصریح کرد: پس از سال ها تجربه و برخورد با انواع و اقسام پرونده های حقوقی و قضایی تاکید داریم که اعتبار دادن به اسناد رسمی به صلاح مردم و جامعه است و اولین منفعت و سود این اعتباربخشی برای مردم و سپس متوجه نظام خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتبار داشتن اسناد عادی دستگاه قضایی را گرفتار کرده است

اعتبار داشتن اسناد عادی دستگاه قضایی را گرفتار کرده است