مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آبان 1402 ساعت 09:502023-10-31اقتصادي

فصل برداشت رسید/ پایانه صادراتی انار ساوه در بلاتکلیفی 10 ساله


این روزها روزهای برداشت انار است و از اغلب نقاط کشور اخبار برداشت این میوه بهشتی شنیده می شود، اما انار ساوه چیز دیگری است.

- ایسنا/مرکزی این روزها روزهای برداشت انار است و از اغلب نقاط کشور اخبار برداشت این میوه بهشتی شنیده می شود، اما انار ساوه چیز دیگری است.

این شهرستان از گذشته های دور، مهد تولید این میوه هزاردانه بوده است و با وجود همه خساراتی که در سال های اخیر به دلیل سرمازدگی به باغات انار وارد شد، ساوه همچنان سردمدار تولید انار است و هنوز مردم در فصل سرد سال به دنبال انار ساوه هستند.

در طول 15 سال اخیر بسیاری از باغات انار این شهرستان به دلیل سرمازدگی کف بر شدند، اما دوباره سر از خاک برکشیدند و هنوز نام انار از ساوه جان می گیرد.

تولید سالانه 170 هزار تن انار در ساوه علیرضا طهماسبی رییس جهاد کشاورزی ساوه در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: شهرستان ساوه در مجموع دارای 11 هزار هکتار باغ انار است که از این میزان 10 هزار هکتار بارور و هزار هکتار غیربارور است.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود امسال تا پایان فصل برداشت بالغ بر 170 هزار تن انار از سطح باغات برداشت که این رقم مشابه میزان برداشت سال گذشته است، افزود: امسال متاسفانه به دلیل پیش بینی بارندگی ها، برداشت انار زودتر از سال گذشته آغاز شد و این امر قدری بر کیفیت اناری که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فصل برداشت رسید/ پایانه صادراتی انار ساوه در بلاتکلیفی 10 ساله

فصل برداشت رسید/ پایانه صادراتی انار ساوه در بلاتکلیفی 10 ساله