مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آبان 1402 ساعت 07:452023-11-09اقتصادي

روان سازی تجارت در «اکو»؛ زمینه ساز دسترسی صادرکنندگان ایرانی به بازارهای منطقه


شانزدهمین نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی «اکو» امروز پنچ شنبه 18 ابان ماه به ریاست «شوکت میرضیایف» رییس جمهور ازبکستان در شهر «تاشکند» برگزار می شود.

- شانزدهمین نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو امروز پنچ شنبه 18 ابان ماه به ریاست شوکت میرضیایف رییس جمهور ازبکستان در شهر تاشکند برگزار می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بر اساس برنامه ریزی اعلام شده، در این نشست سران کشورهای آذربایجان، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ترکیه حضور پیدا می کنند.

در این نشست گسترش بیش از پیش همکاری های تجاری، اقتصادی، سرمایه گذاری، حمل ونقل، ارتباطات و بشردوستانه در چارچوب اکو و همچنین تکامل فعالیت این ساختار چند جانبه بررسی خواهد شد.

رییس جمهور ایران نیز برای شرکت در این نشست پس از سفر به تاجیکستان راهی تاشکند پایتخت ازبکستان شده است.

این دومین سفر رییس جمهور ایران طی دو سال اخیر به ازبکستان است چنان که ابراهیم رییسی در روزهای 23 تا 25 شهریور سال 1401 نیز در راس هیاتی عالیرتبه برای شرکت در بیست و دومین نشست سران سازمان همکاری شانگهای به سمرقند ازبکستان سفر کرد ه بود.

دیپلماسی چندجانبه و تعامل نزدیک با همسایگان و کشورهای منطقه بخش مهمی از دیپلماسی اقتصادی ایران است و در همین ارتباط گسترش همکار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روان سازی تجارت در «اکو»؛ زمینه ساز دسترسی صادرکنندگان ایرانی به بازارهای منطقه

روان سازی تجارت در «اکو»؛ زمینه ساز دسترسی صادرکنندگان ایرانی به بازارهای منطقه