مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آبان 1402 ساعت 08:552023-10-29اجتماعي

چوب حراج قاچاقچیان چوب بر آینده سبز خراسان جنوبی


آن چه سبب شده تا قاچاق چوب در خراسان جنوبی بیش از پیش نمود یابد استمرار قهر طبیعت و خشک شدن دسترنج کشاورزان است که به طور حتم باید با قطع هر درخت خشک شده ای جایگزینی برای آن کاشته شود تا این فقر پوشش گیاهی در استان کمتر نمود یابد.

- خبرگزاری فارس- خراسان جنوبی؛ سمیه محمدی، خراسان جنوبی هر چند که در مقایسه با استان های شمالی کشور میزان قاچاق چوب در آن بالا نیست ولی همین میزان کم نیز برای استان خشکی که بیش از 22 سال خشکسالی را تجربه کرده و در فقر پوشش گیاهی به سر می برد بسیار زیاد است.

دلیل اصلی قطع درختان در خراسان جنوبی به دلیل آفت هاست که این امر هم نشأت گرفته از خشکسالی و  آثار ناشی از آن است.

هر چند به نظر کارشناسان حوزه کشاورزی باید درختان آفت زده از باغات جمع آوری و از بین برود تا این آفت به دیگر درختان سرایت نکند اما باید به این موضوع توجه داشت که اگر جایگزینی برای درختان قطع شده وجود نداشته باشد به مرور زمان همین میزان پوشش گیاهی کم را نیز از دست خواهیم داد و آیندگان با مشکلات فراوانی همراه خواهند بود.

محمدشریف گلچین، دبیر کمیسیون برنامه ریزی هماهنگی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی در این خصوص در گفت وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: در حوزه پیشگیری از قاچاق به ویژه قاچاق چوب توفیقی اگر حاصل شده نتیجه ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چوب حراج قاچاقچیان چوب بر آینده سبز خراسان جنوبی

چوب حراج قاچاقچیان چوب بر آینده سبز خراسان جنوبی