مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آبان 1402 ساعت 10:252023-10-28پزشكي

هپاتیت؛ راه های انتقال، پیشگیری و درمان


مدیر گروه پیشگیری از بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز راه های انتقال، پیشگیری و درمان ویروس هپاتیت را تشریح کرد.

- ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر گروه پیشگیری از بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز راه های انتقال، پیشگیری و درمان ویروس هپاتیت را تشریح کرد.

دکتر سیمین خیاط زاده در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: بیماری هپاتیت یک بیماری عفونی است که علاوه بر دیگر اعضای بدن، کبد را درگیر می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی ادامه داد: چند نوع هپاتیت A،B،C،E وجود دارد که شایع ترین و نگران کننده ترین آنها BوC است که از طریق ترشحات خونی و رابطه جنسی منتقل می شود، بنابراین باید از سرنگ یکبار مصرف در تزریق استفاده شود چرا که وسایل تیز و برنده مشترک، عامل اصلی انتقال این بیماری هستند.

وی از کاهش شیوع هپاتیت نوع B از چهار درصد به کمتر از یک درصد در استان خبر داد.

خیاط زاده با اشاره به این که شناسایی افراد مبتلا به هپاتیت برای کنترل و مراقبت این بیماری مهم ترین اقدام در استان است، افزود: بیماران مبتلا به هپاتیت نوع BوC اگر در مرحله حاد باشند شناسایی شده و تحت نظارت پزشک عفونی به صورت سرپایی و بستری درمان می شوند اما در نوع B چیزی که مهم است در فرد مبتلا به این ویروس با گذر از مرحله حاد اثرات آن همچنان در بدن باقی مانده و بدون هیچ علائمی ناقل ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هپاتیت؛ راه های انتقال، پیشگیری و درمان

هپاتیت؛ راه های انتقال، پیشگیری و درمان