مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آبان 1402 ساعت 09:202023-11-20پزشكي

مردان دو برابر زنان به پارکینسون مبتلا می شوند


رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه ابتلا به پارکینسون در مردان دو برابر زنان است، گفت: بیماری پارکینسون در سنین 60 سال به بالا بیشتر شایع است، - البته مواردی از پارکینسون در جوانان نیز مشاهده می شود.

دکتر علیرضا زالی _ متخصص جراحی مغز و اعصاب درباره نشانه های ابتلابه پارکینسون توضیحاتی داد و گفت: مهمترین خصوصیتی که در توصیف لرزش پارکینسونی مشهود است و به پزشک متخصص این امکان را می دهد که پارکینسون را از سایر لرزش ها افتراق دهد، کاهش پلک زدن، کندی حرکات، تغییر در نمای صورت و مواردی از این قبیل است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، او با بیان اینکه اعمال جراحی تحریک عمقی مغز صرفا مربوط به لرزش پارکینسون نیست، ادامه داد: اهداف جراحی در درمان پارکینسون متفاوت است، در مواردی که لرزش های فراوان تقریبا زندگی روزمره فرد را مختل کرده و متناسب با لرزش، پزشک جراحی یا دارودرمانی را در دستور کار دارد.

زالی با اشاره به اینکه در پیشینه درمان پارکینسون جراحی بر درمان های دارویی مقدم بود، ادامه داد: قبل از دهه 60 درمان پارکینسون جراحی بود، خوشبختانه با ورود داروهای نوین، درمان های دارویی شکل تازه ای به خود گرفت، ضمن اینکه جراحی ها معمولا مشکلاتی مثل اختلال در تکلم را به دنبال داشتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردان دو برابر زنان به پارکینسون مبتلا می شوند

مردان دو برابر زنان به پارکینسون مبتلا می شوند