مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آبان 1402 ساعت 08:502023-11-15اقتصادي

مزارع پنبه سیستان و بلوچستان آماده برداشت شد


رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: امسال در کشت تابستانه ، 200 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستانهای ایرانشهر و دلگان بصورت قراردادی به کشت پنبه اختصاص یافت و بزودی کار برداشت مکانیزه وش پنبه در استان آغاز خواهد شد.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: امسال در کشت تابستانه ، 200 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستانهای ایرانشهر و دلگان بصورت قراردادی به کشت پنبه اختصاص یافت و بزودی کار برداشت مکانیزه وش پنبه در استان آغاز خواهد شد.

سیدمحمدرضا سید حسینی در گفت وگو با ایسنا افزود: شرایط اقلیمی سیستان وبلوچستان بگونه ای است که قابلیت کشت دو بار در سال را داراست و با اتمام برداشت پنبه تابستانه در آذرماه، پنبه زمستانه در دیماه کشت می شود.

حسینی افزود: با حمایت سازمان جهاد کشاورزی و شرکت گسترش صنایع بلوچ ،کارخانه بافت بلوچ محصول وش پنبه تولیدی را با نرخ تضمینی در مزرعه خریداری مینماید.

وی بیان کرد: با انجام کشت های قراردادی دغدغه کشاورزان جهت فروش وش پنبه مرتفع و زمینه توسعه کشت این محصول در استان فراهم شده است.

سیدحسینی تصریح کرد: کشت پنبه در سالهای گذشته در سیستان و بلوچستان رواج داشته اما بدلیل وجود آفت کرم سرخ پنبه و آلوده شدن مزارع پنبه در بعضی از مناطق استان و به منظور جلوگیری از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مزارع پنبه سیستان و بلوچستان آماده برداشت شد

مزارع پنبه سیستان و بلوچستان آماده برداشت شد