مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آبان 1402 ساعت 11:402023-10-23اقتصادي

ذخایر نفتی بدون مشتری و شناور روی آب ایران صفر شد


طبق آمار موسسه کپلر، میزان ذخایر نفتی شناور روی آب ایران از 60 میلیون بشکه در ابتدای دولت سیزدهم به تقریبا صفر رسیده است، در حالی که رقم تولید نفت ایران نیز 1.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با بازگشت تحریم های نفتی آمریکا از نوامبر سال 2018، صادرات نفت ایران افت چشم گیری پیدا کرد و این موضوع باعث شد که ذخایر نفتی روی آب ایران افزایش یابد، زیرا در آن برهه ایران نفت تولید می کرد، ولی در فروش آن با مشکل مواجه بود.

طبق آمار موسسه کپلر، تا قبل از ماه آگوست 2021 و روی کار آمدن دولت سیزدهم، ذخایر نفتی روی آب شناور ایران تا حدود 60 میلیون بشکه نیز پیش رفت، اما با تغییرات سطوح مدیریتی وزارت نفت، این ذخایر شناور روی آب روند کاهشی پیدا کرد.

البته روند تغییرات ذخایر نفت روی آب ایران از آگوست 2021 تا آگوست 2022 محسوس نبود و کمتر از 10 میلیون بشکه کاهش یافت از از آگوست 2022 به ناگهان شیب فروش ذخایر نفتی ایران صعودی شد، به گونه ای که در آگوست سال 2023 این رقم به نزدیک صفر رسید.

تصویر 1 *افزایش 1.

1 میلیون بشکه ای تولید نفت ایران در 2 سال گذشته نکته جالب توجه اینکه، در 2 سال گذشته علاوه بر فروش ذخایر شناور روی آب ایران، تولید نفت کشور نیز افزایش یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذخایر نفتی بدون مشتری و شناور روی آب ایران صفر شد

ذخایر نفتی بدون مشتری و شناور روی آب ایران صفر شد