مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آبان 1402 ساعت 11:352023-11-05اجتماعي

تمامی تمهیدات برای ورود درنای امید به مازندران آماده است


مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: در سوابق گذشته زمان ورود درنای امید طی 15 سال گذشته معمولا تا نیمه آبان بوده که درنای امید وارد فریدونکنار می شده، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، درحالی محیط زیست شرایط برای میزبانی از درنای امید را در تالاب فریدونکنار فراهم کرده که در این زمینه اخبار متعددی منتشر می شود.

عطاءالله کاویان مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در این باره در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: در سوابق گذشته زمان ورود درنای امید طی 15 سال گذشته معمولا تا نیمه آبان بوده که درنای امید وارد فریدونکنار می شده، اگرچه  درنا 14 آذر هم شده که وارد تالاب شود.

وی با اشاره به اینکه منتظر هستیم این پرنده وارد تالاب فریدونکنار شود، افزود: این پرنده سال گذشته به سمت سیبری مهاجرت کرده و نمی توانیم اطلاعاتی از مسیر حرکت و زمان برگشت داشته باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران بیان کرد: مواردی کاملا غیرتخصصی و غیر حرفه ای مطرح می شود؛ درحالی که ذات حیات وحش این گونه است.

کاویان با اعلام اینکه محیط بانان در منطقه درحال پایش هستند، تصریح کرد: در مجموعه فریدونکنار شاهد  آبگیری خوبی با این بارش ها هستیم و شرایط به لحاظ امنیتی و آب و هوایی مطلوب است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمامی تمهیدات برای ورود درنای امید به مازندران آماده است

تمامی تمهیدات برای ورود درنای امید به مازندران آماده است