مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آبان 1402 ساعت 10:452023-11-05اقتصادي

نمایشگاه گل داوودی محلات به یک برند تبدیل شده است/ به نژادی هزار ژنوتیپ تاکنون


رییس پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی محلات گفت: نمایشگاه گل داوودی بستری برای معرفی توانمندی های پژوهشکده در به نژادی و ایجاد تنوع در ژنوتیپ های جدید گل داوودی است.

- ایسنا/مرکزی رییس پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی محلات گفت: نمایشگاه گل داوودی بستری برای معرفی توانمندی های پژوهشکده در به نژادی و ایجاد تنوع در ژنوتیپ های جدید گل داوودی است.

دکتر حسین بیات در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: تولید و ایجاد ژنوتیپ های گل داوودی یکی از اولویت های پژوهشکده در سال های اخیر بوده که موفقیت های خوبی کسب شده است.

پروژه گل داوودی در سال 1380 با حدود 10 رقم مادری موجود در کشور آغاز به کار کرد و در سال های اخیر با اقدامات اصلاحی و به نژادی به حدود 1000 ژنوتیپ داوودی که اکثرا از نوع باغچه ای هستند، رسیده ایم.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه سالانه گل های داوودی در این پژوهشکده ادامه داد: علاوه بر اینکه نمایشگاه گل داوودی توسط پژوهشکده برگزار می شود، این ژنوتیپ ها در اختیار شهرداری های مختلف از جمله مشهد، میامی (سمنان)، خرم آباد، محمود آباد، اصفهان، محلات، اراک و همچنین باغ ملی گیاه شناسی کشور در کرج و سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی قرار گرفته و در بعضی از آنها نیز نمایشگاه برگزار شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمایشگاه گل داوودی محلات به یک برند تبدیل شده است/ به نژادی هزار ژنوتیپ تاکنون

نمایشگاه گل داوودی محلات به یک برند تبدیل شده است/ به نژادی هزار ژنوتیپ تاکنون