مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آبان 1402 ساعت 01:402023-11-07پزشكي

معرفی 8 ماده غذایی برای حفظ سلامت مغز بعد از 50 سالگی


رژیم غذایی غنی از میوه ها، سبزیجات، پروتیین های بدون چربی و چربی های سالم بهترین برنامه غذایی برای سنین 50 به بالاست؛ چرا که این سبک تغذیه، مواد مغذی ضروری را برای سلامت مغز فراهم می کند.

- با افزایش سن طبیعی است که سلامت مغز هم کاهش پیدا کند؛ از همین رو حفظ سلامت مغز بعد از 50 سالگی برای رفاه کلی و افزایش طول عمر باکیفیت ضروری است.

پیروی از یک رژیم غذایی سرشار از مواد مغذی و داشتن فعالیت های تحریک کننده ذهنی راه های مناسبی برای حفظ سلامت مغز در کهنسالی هستند.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرآنلاین، ساختار و رویکرد مغز با افزایش سن تغییر می کند؛ به طوری که اکثر افراد با افزایش سن دچار نوعی اختلال شناختی می شوند که این یک روند طبیعی است، اما فراتر از زوال شناختی طبیعی، عده ای دیگر دچار تغییرات شدیدتر و بیماری های عصبی مانند زوال عقل یا آلزایمر می شوند.

در حالی که عوامل بسیاری بر سلامت شناختی تأثیر می گذارند، تمرکز بر رژیم غذایی و خوردن غذاهای سالم، یکی از مؤثرترین راه هایی است که می توانید برای به تعویق انداختن زوال شناختی و بیماری های مغزی، آن را به کار گیرید.

  اگر دهه 50 زندگی خود را سپری می کنید و فکر می کنید که دیگر نمی توان از افت عملکرد مغز پیشگیری کرد، لازم است بدانید همین سن و سال بهترین زمان برای ایجاد الگوهای مناسب مغز و تنظیم یک برنام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معرفی 8 ماده غذایی برای حفظ سلامت مغز بعد از 50 سالگی

معرفی 8 ماده غذایی برای حفظ سلامت مغز بعد از 50 سالگی