مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آبان 1402 ساعت 20:452023-10-31اقتصادي

نیروگاه خورشیدی 250 مگاواتی برکات زیادی برای شهرستان هریس دارد


از دو سال قبل پیگیر احداث نیروگاه خورشیدی هریس در زمینی به وسعت 500 هکتار هستیم و اجرای این طرح زیرساختی برکات زیادی برای توسعه شهرستان دارد.

- ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی گفت: از دو سال قبل پیگیر احداث نیروگاه خورشیدی هریس در زمینی به وسعت 500 هکتار هستیم و اجرای این طرح زیرساختی برکات زیادی برای توسعه شهرستان دارد.

عابدین خرّم، سه شنبه، 9 آبان ماه، پس از بازدید از محل احداث نیروگاه خورشیدی شهرستان هریس با اشاره به این که محل فعلی احداث نیروگاه از میان 30 نقطه بررسی شده، انتخاب شده است، خاطر نشان کرد: ما تاکنون نیروگاه خورشیدی 250 مگاواتی در کشور نداشته ایم و ساخت آن در هریس می تواند برکات زیادی برای شهرستان از منظر توسعه داشته باشد.

وی با اشاره به این که در راستای اجرای این طرح به خواسته های مردم نیز تا حد امکان توجه می کنیم، دستور داد تا اقدام لازم برای کاهش 50 هکتاری محدوده ساخت نیروگاه خورشیدی از اراضی ملی به نفع روستاییان منطقه اعمال شود.

مدیرعامل مجتمع مس سونگون نیز در این جلسه اعلام کردکه برای اجرای طرح ساخت نیروگاه خورشیدی 250 مگاواتی هریس 13 تا 15 هزار میلیارد تومان هزینه می شود.

معبود عباس زاده افزود: تا پایان سال 1404 طرح های توسعه ای ما در مجتمع مس سونگون افتتاح می شوند که تا آن تاریخ نیاز به 250 مگاوات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیروگاه خورشیدی 250 مگاواتی برکات زیادی برای شهرستان هریس دارد

نیروگاه خورشیدی 250 مگاواتی برکات زیادی برای شهرستان هریس دارد