مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آبان 1402 ساعت 12:352023-11-08سياسي

بازرگان: گذار در نظم بین الملل واقعیتی عینی است


ابوالفضل بازرگان در نشست کرسی آزاد اندیشی دانشگاه شاهد بیان کرد:وقتی صحبت از گذار در نظم بین الملل می شود، به این معناست که پس از دوران گذار، - گروه سیاسی باشگاه توانا: بحث افول آمریکا و تغییر نظم جهانی از مباحث بسیار مهمی است که گاهاً رنگ و بوی سیاسی به خود می گیرد و امکان گفتگوی علمی و منطقی پیرامون آن به حداقل میرسد.

اما آنچه ضرورت دارد گشوده شدن و افزایش گفتگوی علمی و بی پرده پیرامون این مسئله در مجامع علمی و دانشگاهی است، قطعاً دانشجویان قطعه مهمی از پازل جریان علمی کشور هستند و افزایش آگاهی و نگرش صحیح ایشان به این موضوع، موقعیت بهتری در نظم جدید برای ایران رقم خواهد زد.

 از همین رو کرسی آزاد اندیشی با موضوع افول آمریکا و نظم جدید جهانی؛ توهم یا واقعیت با حضور دکتر ابوالفضل بازرگان و با همکاری مرکز مطالعات آمریکا، نهاد رهبری دانشگاه شاهد و انجمن های علمی علوم سیاسی و مطالعات آمریکای شمالی در آمفی تئاتر دانشکده علوم انسانی دانشگاه شاهد برگزار گردید.

در ابتدای این نشست ابوالفضل بازرگان، تحلیلگر مسائل بین الملل مقدمه ای در باب افول آمریکا و نظم جدید مطرح کرده و گفت: بحث گذار در نظم بین الملل در 2 سال اخیر،  به شدت پرچالش و پرتکرار بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازرگان: گذار در نظم بین الملل واقعیتی عینی است

بازرگان: گذار در نظم بین الملل واقعیتی عینی است