مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آبان 1402 ساعت 13:262023-10-24اقتصادي

جزییات 3 برنامه توسعه مکران از راه اندازی فرودگاه تا تولید خودرو برقی


به گفته معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی دبیرخانه شورای توسعه سواحل مکران، 3 برنامه 5 ساله برای توسعه سواحل مکران در نظر گرفته شده است که در برنامه 5 ساله اول موارد مختلف از جمله راه اندازی 3 فرودگاه در سواحل مکران و ساخت خودروی برقی گنجانده شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در همه جای دنیا عمدتا شهرهای بزرگ در سواحل دریا قرار دارند و کشوری که به آبهای آزاد دنیا دسترسی داشته باشد، مزیت مهمی در توسعه اقتصادی و تجاری خواهد داشت، در کشور ما سواحل جنوب کشور به اندازه کافی توسعه پیدا نکرده اند و به ویژه سواحل مکران که از جنوب شرق کشور تا کل دامنه جنوبی کشور را در بر می گیرد، غیر از بندر شهید رجایی و باهنر بقیه مناطق مورد غلت و بی مهری قرار گرفته است.

توسعه سواحل مکران نخستین بار در فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مطرح شد که آن را به مثابه گنجی عظیم برای کشور دانسته اند.

می توان استنباط کرد که دستیابی به این گنج نیازمند عزم ملی است.

طبق برنامه قرار است 27 شهر جدید در مناطق جنوبی کشور و سواحل مکران احداث شود و 7 درصد جمعیت کشور در نوار ساحلی جنوب سکنی گزینند، بنابراین دستیابی به پتانسیل های این منطقه الزاماتی دارد که یکی از آنها قطعا مدیریت یکپارچه است و به نظر می رسد، با اقداماتی که به صورت یکپارچه در این منطقه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات 3 برنامه توسعه مکران از راه اندازی فرودگاه تا تولید خودرو برقی

جزییات 3 برنامه توسعه مکران از راه اندازی فرودگاه تا تولید خودرو برقی