مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آبان 1402 ساعت 17:302023-11-01پزشكي

محرز: شهریور کووید بود، حالا آنفلوآنزاست


ویروس آنفلوآنزا از ابتدای پاییز شیوع پیدا کرده و تا فروردین، ادامه خواهد داشت؛ بر همین اساس، همچنان توصیه می کنیم شهروندان واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرآنلاین، محرز با اشاره به برگزاری جلسه ستاد کشوری کرونا در هفته های گذشته می گوید: در جلسه ای که اخیرا برگزار شد، براساس تست هایی که از سراسر کشور به ستاد گزارش می شود و گزارش های انستیتو پاستور و دانشکده بهداشت دانشگاه تهران نشان داد که ویروس غالب در ماه شهریور کووید و از زیرسویه اومیکرون و ویروس غالب در ماه مهر ویروس آنفلوآنزا بوده است.

 آماری اعلام نشده، اما شواهد گویاست که این روز ها ابتلا و حتی بستری با علائمی که نشان دهنده ویروس های تنفسی است، بیشتر شده.

این موضوع را مینو محرز، متخصص بیماری های عفونی و عضو کمیته کشوری کرونا نیز تایید می کند.

او می گوید: شروع پاییز و فصل سرما همیشه با شیوع بیماری های تنفسی همراه بوده و امسال هم از این موضوع مستثنی نیست، در چند سال اخیر شیوع کووید هم مزید بر علت شده است.

این متخصص با اشاره به اینکه مدارس در چرخه شیوع تاثیر زیادی دارند، ادامه می دهد: معمولا سرایت این ویروس ها در جا های شلوغ بیشتر می شود، با بازگشایی مدارس و دانشگاه ها این مساله بیشتر هم می شود، بچه ها مبتلا می شوند و ویروس را به همدیگر منتقل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محرز: شهریور کووید بود، حالا آنفلوآنزاست

محرز: شهریور کووید بود، حالا آنفلوآنزاست