مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آبان 1402 ساعت 10:412023-11-14سياسي

پروژه ای که 140 کیلومتر از مسافت جاده تهران ـ شمال را کم می کند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، استان قزوین به دلیل نزدیکی به پایتخت و قرار گرفتن در موقعیت خاص جغرافیایی و محورهای مواصلاتی همواره از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده است.

در پی سفر مقام معظم رهبری به استان قزوین در سال 82، احداث پروژه راه اصلی محور قزوین_ الموت_تنکابن مطرح و در سال 86 مصوب و عملیات اجرایی آن از سال 87 آغاز  و از سال 94 نیز به شرکت ساخت و توسعه استان های زنجان و قزوین تفویض می شود.

این پروژه شامل یک خط رفت و یک خط برگشت و عرض راه 12 متر است.

مسیر آن 164 کیلومتر است که 96 کیلومتر در استان قزوین و مابقی آن در استان مازندران قرار دارد.

تکمیل 62 کیلومتر از پروژه قزوین-الموت-تنکابن تا پایان سال در این رابطه رحیم نصیر زاده مدیر طرح های حوزه شرکت ساخت و توسعه راه های استان های زنجان و قزوین در گفت وگو با خبرنگار فارس در قزوین می گوید: برنامه ای که امسال در دستور کار قرار دارد اجرای 62 کیلومتر از مسیر پروژه می باشد و مابقی آن در حد 60 درصد انجام شده و از 6 تونل، 5 تونل اجرایی شده است.

قرار است پروژه قزوین- الموت -تنکابن در دو بخش اجرایی شود؛ یک بخش مربوط به طول محور است که حدوداً به غیر از یک کیلومتر که به صورت منقطع است، مابقی آسفالت شده و آسفالت رویه در قراردادی در حال انجام می شود که نقاط باقیمانده کار هستند و در مسیر مانده اند، بخش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پروژه ای که 140 کیلومتر از مسافت جاده تهران ـ شمال را کم می کند

پروژه ای که 140 کیلومتر از مسافت جاده تهران ـ شمال را کم می کند