مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 آبان 1402 ساعت 07:002023-10-26اقتصادي

اظهارات گمراه کننده «پزشکیان» درباره درآمد پزشکان!


مقایسه دلاری درآمد ها و هزینه های اقشار مختلف مردم با مردم کشور های دیگر، در سال های اخیر با کاهش قدرت پول ملی، حسابی طرف دار پیدا کرده است.

اما این مقایسه معمولاً به صورتی گمراه کننده انجام می شود.

- خبرگزاری فارس - گروه سلامت: امکان مقایسه مؤلفه های اقتصادی در کشور های مختلف در شرایطی عادلانه، یکی از دغدغه های مراکز و نهاد های بین المللی اقتصادی جهان است.

این مراکز معمولاً جهت مقایسه اقتصاد های جهان و شرایط معیشتی و رفاهی مردم کشور های جهان از شاخص های تولید ناخالص داخلی و درآمد سرانه استفاده می کند.

اما این شاخص ها، نمی تواند بیانگر تمام ابعاد یک اقتصاد و قدرت خرید مردم آن کشور باشد، به همین جهت از شاخص سرانه تولید ناخالص داخلی بر اساس قدرت برابری خرید، جهت مقایسه‎ ای عادلانه از شرایط اقتصادی، رفاهی و معیشتی مردم کشور های مختلف استفاده می شود.

این شاخص، قدرت خرید پول رایج هر کشور را با درنظرگرفتن یک سبد کالایی مشخص، در نظر می گیرد، در این شرایط ارز های مختلف در شرایط تعادل قرار می گیرند و می توان از یک ارز شاخص به عنوان معیار مقایسه استفاده کرد.

  ولی مقایسه ناقص از این روش و صرفاً درنظرگرفتن یک هزینه یا درآمد مشخص و تبدیل آن به نرخ ارز شاخصی مانند دلار، نه تنها نتایج کارشناسی نخواهد داشت، بلکه کاملاً گمراه کننده است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اظهارات گمراه کننده «پزشکیان» درباره درآمد پزشکان!

اظهارات گمراه کننده «پزشکیان» درباره درآمد پزشکان!