مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آبان 1402 ساعت 10:502023-10-30اقتصادي

پیش بینی تولید بیش از 2 هزار تن شبدر در اراضی کشاورزی نور


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نور گفت: پیش بینی می شود امسال میزان تولید شبدر در این شهرستان به 2 هزار و 456 تن برسد.

- صادق خرمانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان نور، با بیان اینکه این شهرستان دارای 52 هزار و 462 راس دام سنگین و 197 هزار راس دام سبک است، اظهار کرد: تامین علوفه مورد نیاز، نقش اساسی در هزینه تمام شده تولیدات دامی دارد و در همین راستا کشت علوفه در زمین های شالیزاری بعد از فصل برداشت برنج علاوه بر افزایش حاصلخیزی خاک به عنوان یکی از عوامل موثر اقتصادی مورد توجه است.

وی افزود: شبدر جز مهمترین گیاهان علوفه ای در مناطق معتدل و مرطوب بوده و برخلاف تصور عمومی شبدر برسیم فاقد عوارض تغذیه ای مانند نفخ می باشد و تامین کننده 20 درصد خوراک دام سنگین است.

مدیر جهاد کشاورزی نور، تصریح کرد: امسال با نظارت مدیریت جهاد کشاورزی بذر شبدر به وسیله کارگزاران در بین کشاورزان توزیع شد.

  وی با اشاره به اختصاص 433 هکتار از اراضی این شهرستان به کشت شبد برسیم، گفت: پیش بینی می شود 2 هزار و 456 تن شبدر از این میزان سطح کشت تولید شود.

*قلع و قمع 4 فقره تغییر کاربری غیرمجاز خرمایی همچنین از قلع و قمع چهار فقره تغییرکاربری غیرمجاز در بخش چمستان شهرستان نور خبر داد و افزود: در راستای اجرای تبصره دو ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی تولید بیش از 2 هزار تن شبدر در اراضی کشاورزی نور

پیش بینی تولید بیش از 2 هزار تن شبدر در اراضی کشاورزی نور