مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آبان 1402 ساعت 13:402023-10-24اقتصادي

تولید بیش از 400 هزار اصله نهال در سیستان و بلوچستان


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: با هدف توسعه و نوسازی باغات و احداث باغات جدید با ارقام تجاری در سال جاری بیش از 400 هزار اصله نهال میوه های سردسیری، - ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: با هدف توسعه و نوسازی باغات و احداث باغات جدید با ارقام تجاری در سال جاری بیش از 400 هزار اصله نهال میوه های سردسیری، گرمسیری، نیمه گرمسیری و گیاهان زینتی در استان تولید شد.

سعید نارویی در گفت وگو با ایسنا، عمده نهال های تولیدی در سیستان و بلوچستان شامل انواع نهال های انبه، موز، کنار پیوندی، پاپایا، گواوا، چیکو، تمبر هندی، مرکبات، پسته، انار، توت و انجیر و گیاهان زینتی از قبیل گل کاغذی، گل یاس، تکوما و.

برشمرد و افزود: تاکنون برای 57500 اصله، شناسه نهال صادر و آماده کشت است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 10 نهالستان و مرکز تولید نهال دارای مجوز در شهرستان های نیکشهر، چابهار، راسک، خاش، میرجاوه و نیمروز و بمپور مشغول به فعالیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: تنها واحد کشت بافت استان در مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی بلوچستان در شهرستان بمپور قرار دارد که در سال جاری اقدام به تولید 40 هزار اصله نهال کشت بافت موز کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید بیش از 400 هزار اصله نهال در سیستان و بلوچستان

تولید بیش از 400 هزار اصله نهال در سیستان و بلوچستان