مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آبان 1402 ساعت 09:002023-10-25بين الملل

پیشنهاد اپوزیسیون لهستان برای تشکیل دولت جدید


سه حزب بزرگ اپوزیسیون لهستان اعلام کردند که آماده تشکیل ائتلافی برای جایگزینی حزب فعلی «قانون و عدالت» هستند و از رییس جمهوری کشورشان خواستند تا به آنها اجازه تشکیل دولت را بدهد.

- سه حزب بزرگ اپوزیسیون لهستان اعلام کردند که آماده تشکیل ائتلافی برای جایگزینی حزب فعلی قانون و عدالت هستند و از رییس جمهوری کشورشان خواستند تا به آنها اجازه تشکیل دولت را بدهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دونالد تاسک، رهبر ائتلاف مدنی ، بزرگترین حزب مخالف و نخست وزیر سابق لهستان و رییس سابق شورای اروپا سه شنبه به خبرنگاران گفت: ما امروز به همراه رهبران احزاب دموکراتیک آمادگی خود را برای همکاری کامل و تشکیل اکثریت جدید در پارلمان آینده تایید کردیم.

گروه او، همراه با راست میانه راه سوم و چپ ، 248 کرسی پارلمان با 460 کرسی را در اختیار دارد.

انتخابات 15 اکتبر موجب شد تا حزب قانون و عدالت به عنوان بزرگترین حزب با تصاحب 194 کرسی وارد میدان شود، اما بعید است که بتواند شریکی پیدا کند تا آن را به اکثریت پارلمانی مورد نیاز یعنی 231 کرسی برساند.

آندژی دودا، رییس جمهوری لهستان گفته است که روسای جمهور به طور سنتی بزرگترین حزب را برای اولین تلاش برای تشکیل دولت جدید انتخاب می کنند؛ جلسه روز سه شنبه اپوزیسیون تلاشی بود برای کوتاه کردن این روند، از طریق تأکید بر اینکه تنها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهاد اپوزیسیون لهستان برای تشکیل دولت جدید

پیشنهاد اپوزیسیون لهستان برای تشکیل دولت جدید