مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آبان 1402 ساعت 10:352023-11-08بين الملل

تبعات سیاست های آبی مخرب رژیم صهیونیستی بر فلسطینیان


حق بشری دسترسی به آب و پساب زدایی، اصلی است که تصدیق می کند آب آشامیدنی پاک و بهداشت در زندگی هر شخص ضروری است این در حالیست که تسلط رژیم صهیونیستی بر بخش هایی از غرب آسیا موجب ایجاد چالش هایی در دسترسی مردم منطقه به ویژه فلسطینیان به آب کافی و سالم شده است.

- وقوع جنگ غزه نیز شرایط را بغرنج تر کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا رژیم صهیونیستی در طول دوران حیات خود تلاش کرده است با تجاوز به کشورهای همسایه خود علاوه بر اشغال بخشی از آن ها به منابع آبی این کشورها به ویژه فلسطین تسلط پیدا کند و از این طریق سیاست های مختلفی را اعمال کند بنابراین برای بررسی بیشتر این موضوع با دکتر فضل الله موسوی - استاد حقوق بین الملل - و دکتر مهدی اسماعیلی بیدهندی - مدرس دانشگاه - به گفت و گو نشستیم.

دکتر فضل الله موسوی با بیان اینکه آب یکی از حوزه های مهم زیست محیطی است، اظهار کرد: در خاورمیانه یا غرب آسیا سه حوضه مهم رودخانه ای وجود دارد.

حوضه نیل، حوضه دجله و فرات و حوضه اردن و لیتانی.

وی درباره سیاست رژیم صهیونیستی در قبال منابع آبی اظهار کرد: رژیم صهیونیستی با اشغال فلسطین، غزه، کرانه باختری رود اردن و ارتفاعات جولان به غیر از اهداف سیاسی، اقتصادی و امنیتی، قصد تسلط به خاورمیانه برای دسترسی به آب های این منطقه را دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبعات سیاست های آبی مخرب رژیم صهیونیستی بر فلسطینیان

تبعات سیاست های آبی مخرب رژیم صهیونیستی بر فلسطینیان