مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آبان 1402 ساعت 15:202023-11-14اقتصادي

یک مقام سازمان غذا و دارو: کمبود حدود 100 قلم دارو در کشور وجود دارد


مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو درباره وضعیت تامین داروهای دیابت مانند متفورمین ادامه داد: میزان نیاز کشور به داروی متفورمین ماهانه 135 میلیون عدد است و در 7 ماه گذشته یک میلیارد و 700 میلیون عدد داروی متفورمین در کشور تولید و تامین شده بنابرایندسترسی .

- مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو درباره وضعیت تامین داروهای دیابت مانند متفورمین ادامه داد: میزان نیاز کشور به داروی متفورمین ماهانه 135 میلیون عدد است و در 7 ماه گذشته یک میلیارد و 700 میلیون عدد داروی متفورمین در کشور تولید و تامین شده بنابرایندسترسی مردم به این دارو بهبود پیدا کرده است.

محمد پیکانپور امروز در یازدهمین همایش چالش ها و راهکارهای مدیریت بیمارمحور دیابت در ایران که به مناسبت روز جهانی دیابت در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، درباره وضعیت تامین دارو در کشور اظهار کرد: کمبودهای دارویی در مهرماه سال گذشته 420 قلم بوده که بخش مهم این کمبودها مربوط به آنتی بیوتیک ها، سرم ها، سوسپانسیون ها، داروهای اعصاب و روان، بیهوشی و .

بوده اما الان میزان کمبودهای دارویی به حدود 100 قلم کاهش پیدا کرده است.

افزایش 40 درصدی ارز دارو  به گزارش سایت قطره و به نقل ازتسنیم، وی با بیان این که هفته گذشته جلساتی با مسئولان بانک مرکزی برای تامین ارز دارو برگزار شد، گفت: امس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک مقام سازمان غذا و دارو: کمبود حدود 100 قلم دارو در کشور وجود دارد

یک مقام سازمان غذا و دارو: کمبود حدود 100 قلم دارو در کشور وجود دارد