مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 آبان 1402 ساعت 10:552023-11-11سياسي

حکمروایی شایسته شهری؛ گامی در رسیدن به شهرهای مردم مدار


شهرها به عنوان موتورهای اقتصادی زمانی می توانند به نحو مطلوبی فعالیت کنند که برنامه ریزی بین اجزای آنها به درستی انجام شده باشد فلذا رویکردهای موجود در مدیریت سکونتگاه های انسانی پاسخگوی نیازهای امروزی نیست و لازمه این امر تغییر رویکرد در مدیریت شهری می باشد.

- ایسنا/اردبیل شهرها به عنوان موتورهای اقتصادی زمانی می توانند به نحو مطلوبی فعالیت کنند که برنامه ریزی بین اجزای آنها به درستی انجام شده باشد فلذا رویکردهای موجود در مدیریت سکونتگاه های انسانی پاسخگوی نیازهای امروزی نیست و لازمه این امر تغییر رویکرد در مدیریت شهری می باشد.

رضا کانونی، دانشجوی دکتری برنامه ریزی شهری دانشگاه تهران در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: شهر به عنوان پدیده ای اجتماعی و انسانی در یک رابطه دیالکتیک با جامعه و فضا قرار دارد.

امروزه سرعت رشد شهرها افزایش یافته، به طوریکه برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد (UN Habitat) قرن 21 را قرن شهری نام گذاری کرده است.

شهرها با توجه به اینکه یک سیستم پیچیده محسوب می شوند لذا مدیریت آنها نیازمند اصول خاص خود بوده و پیچیدگی ها و عدم قطعیت های عصر حاضر وضعیت را بیش از پیش دچار تغییرات سریع و روزافزون می کند و همین امر تغییر در روش ها و نگاه های مدیریتی و برنامه ریزی را اجتناب ناپذیر می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حکمروایی شایسته شهری؛ گامی در رسیدن به شهرهای مردم مدار

حکمروایی شایسته شهری؛ گامی در رسیدن به شهرهای مردم مدار