مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آبان 1402 ساعت 11:252023-10-28اقتصادي

کشت موفق «طلای سرخ» به غرب گلستان رسید/ کشت زعفران شغل دوم درآمد اول


اولین تولید کننده زعفران مرغوب در غرب گلستان با اشاره به مزیت ها و چالش های پیش روی تولید زعفران در استان، در مورد شرط ارزآوری تولید زعفران در کشور توضیح داد.

- گفت وگوی ایسنا با اولین تولیدکننده زعفران در غرب گلستان کشت موفق طلای سرخ به غرب گلستان رسید/ کشت زعفران شغل دوم درآمد اول ایسنا/گلستان اولین تولید کننده زعفران مرغوب در غرب گلستان با اشاره به مزیت ها و چالش های پیش روی تولید زعفران در استان، در مورد شرط ارزآوری تولید زعفران در کشور توضیح داد.

بیش از 10 سال است استان گلستان با پدیده خشکسالی دست و پنجه نرم می کند.

علی رغم همه هشدارهای کارشناسان جهاد کشاورزی و قوانینی که قانونگذار برای ممنوعیت کشت شالی در گلستان وضع کرده ، همه ساله بخش وسیعی از اراضی گلستان زیر کشت شالی می رود که تهدید جدی برای آب و خاک گلستان است.

یکی از دلایل مهمی که تا امروز مسئولان نتوانسته اند در کاهش کشت برنج در گلستان توفیقی حاصل کنند، نبود محصول جایگزین است که بتواند از نظر درآمدزایی با برنج رقابت کرده و معیشت کشاورز را تأمین کند.

بنا بر عقیده تولیدکنندگان زعفران و کارشناسان جهاد کشاورزی کشت زعفران این ویژگی مهم را دارد که علی رغم مصرف کم آب، درآمدی چند برابری نسبت به کشت شالی داشته و تأثیر زیادی در افزایش درآمد خانوارهای روستایی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت موفق «طلای سرخ» به غرب گلستان رسید/ کشت زعفران شغل دوم درآمد اول

کشت موفق «طلای سرخ» به غرب گلستان رسید/ کشت زعفران شغل دوم درآمد اول