مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آبان 1402 ساعت 17:102023-11-01سياسي

برنامه های روز ملی مازندران مردم محور برگزار می شود


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با تشریح برنامه های هفته ملی مازندران گفت: برنامه های این هفته با دیدگاه مردم محوری برگزار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان ساری، احسان آهنگر دبیر ستاد بزرگداشت هفته مازندران و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت 14 آبان بزرگداشت روز ملی مازندران که با حضور حق شناس مسوول بسیج رسانه استان و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شده، اظهار کرد: یک هزار و 195 سال قبل در چنین روزی مردم روستای صالحان مازندران با فرزندان امیرالمومنین (ع) بیعت کردند و نخستین حکومت شیعی را در مازندران و ایران شکل دادند و این مایه مباهات و افتخار این استان است.

وی گفت: با آغاز حکومت علویان در مازندران، رفته رفته پیوند عمیقی بین مردم طبرستان و اهل بیت پیامبر اسلام ایجاد شد که هنوز هم ادامه دارد.

روز 14 آبان روز تجلی هویت ملی مردم است.

روزی که مردم مازندران داوطلبانه و با آغوش باز دین اسلام را پذیرفتند و تشیع را به سراسر ایران انتقال دادند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، با اشاره به درج 14 آبان ماه به عنوان روز ملی مازندران در تقویم رسمی کشور بیان کرد: پس از پیگیری های فراوان سرانجام در سال گذشته به دستور رییس جمهور این اقدام مهم صورت پذیرفت و ما در نظر داریم با انجام فعالیت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه های روز ملی مازندران مردم محور برگزار می شود

برنامه های روز ملی مازندران مردم محور برگزار می شود