مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آبان 1402 ساعت 09:552023-11-19فرهنگي

برگزاری نشست تخصصی «کارگردانی و بازیگری» در قم


نشست تخصصی «کارگردانی و بازیگری» با حضور فرهاد مهندس پور کارگردان و مدرس تئاتر در حاشیه بیست وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم برگزار شد.

- ایسنا/قم نشست تخصصی کارگردانی و بازیگری با حضور فرهاد مهندس پور کارگردان و مدرس تئاتر در حاشیه بیست وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم برگزار شد.

نشست تخصصی کارگردانی و بازیگری با حضور فرهاد مهندس پور، نویسنده، کارگردان و مدرس دانشگاه در حاشیه بیست وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم در سالن چهارسو تالار فرهنگ و هنر برگزار شد.

مهندس پور در این نشست که با استقبال هنرمندان و علاقه مندان به هنر تئاتر همراه بود، اظهار کرد: بین روایت و داستان فاصله وجود دارد و کار نمایش، بازنمایی داستان است.

این عضو هیئت داوران جشنواره استانی تئاتر قم با بیان اینکه مرگ قهرمان در تراژدی یک موهبت است نه یک تنبیه، تصریح کرد: مفهوم اخلاقی، گاهی در نمایش معنای دیگری می سازد و گاهی به مفهوم بالاتری می رسد.

این مدرس برجسته تئاتر در خصوص تفاوت بین اقتباس و دراماتورژی، گفت: در تهیه متن بر اساس اقتباس از نسخه های قدیمی، هیچ بخشی از نمایش تغییر نمی کند و اصل روایت تنها با جایگزین کردن اسامی قابل لمس برای مخاطب صورت می گیرد و به همین دلیل هم اقتباس عمر کوتاهی در تئاتر داشت، اما دراماتورژها محتوای متن را متناسب با نیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری نشست تخصصی «کارگردانی و بازیگری» در قم

برگزاری نشست تخصصی «کارگردانی و بازیگری» در قم