مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 آبان 1402 ساعت 08:302023-10-27بين الملل

وزرای خارجه آمریکا و چین دیدار کردند


وانگ یی وزیر خارجه چین در سفر به ایالات متحده با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود در واشنگتن دیدار و گفت وگو کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از وب گاه وزارت خارجه آمریکا، بلینکن در این دیدار با همتای چینی خود، گفت: من بسیار خوشحالم که به وزیر خارجه چین در ایالات متحده خوش آمد می گویم و مشتاقانه منتظر گفت وگوهای سازنده در طی دو روز آینده هستم.

وانگ نیز با اشاره به اینکه به دعوت وزیر خارجه آمریکا از این کشور بازدید می کند، اظهار کرد: چین و آمریکا، دو کشور بزرگ هستند و اگرچه در بعضی موارد اختلاف نظر دارند اما در عین حال دارای منافع مشترک مهم و نیز با چالش هایی روبرو هستند که باید با هم به آنها پاسخ دهیم.

وی افزود: بنابراین چین و ایالات متحده نیاز به گفت وگو دارند و نه تنها باید گفت وگو را از سر بگیریم، بلکه این گفت وگوها باید عمیق و جامع باشد تا از این طریق بتوانیم درک متقابل را افزایش و سوءتفاهم و قضاوت نادرست را کاهش دهیم.

وانگ همچنین با بیان اینکه دو کشور چین و آمریکا باید پیوسته به دنبال گسترش زمینه های مشترک باشند، تاکید کرد: باید همکاری هایی را دنبال کنیم که به نفع هر دو طرف باشد تا بتوانیم در روابط میان چین و آمریکا ثبات ایجاد کرده و مسیری را دنبال کنیم که به توسعه سالم و پایدار روابط میان دو کشور بینجامد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزرای خارجه آمریکا و چین دیدار کردند

وزرای خارجه آمریکا و چین دیدار کردند