مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آبان 1402 ساعت 20:152023-11-14بين الملل

شکایت ترکیه از «هیتلر قرن 21» در دادگاه لاهه


حزب حاکم ترکیه اعلام کرد که آنکارا به دلیل «نسل کشی» فلسطینیان در نوار غزه، از بنیامین نتانیاهو به دیوان کیفری بین المللی شکایت کرده است.

- حزب حاکم ترکیه اعلام کرد که آنکارا به دلیل نسل کشی فلسطینیان در نوار غزه، از بنیامین نتانیاهو به دیوان کیفری بین المللی شکایت کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وکلای حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه اعلام کردند که این کشور به دلیل جنایات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در غزه، از او به دیوان کیفری بین المللی شکایت کرده است.

در هفته گذشته رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه گفت که آنکارا سعی دارد رژیم صهیونیستی را یک مجرم جنگی بخواند و ترکیه دیگر نتانیاهو را طرف صحبت خود نخواهد دانست.

متین کولونک، وکیل حزب عدالت و توسعه در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: امروز (سه شنبه) شکایتی در دیوان کیفری بین المللی در دادگاه لاهه علیه هیتلر قرن 21، نخست وزیر بنیامین نتانیاهو ثبت کردیم؛ شخصی که باید به دلیل جنایاتش علیه بشریت و نسل کشی که در نوار غزه مرتکب شده، محاکمه شود.

کولونک با انتشار نخستین صفحه از این شکایت 23 صفحه ای، اعلام کرد که این پرونده را به همراه دو وکیل دیگر از طریق وزارت دادگستری ترکیه به ثبت رسانده و این وزارتخانه متعاقباً سند را به دیوان کیفری بین المللی ارسال خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکایت ترکیه از «هیتلر قرن 21» در دادگاه لاهه

شکایت ترکیه از «هیتلر قرن 21» در دادگاه لاهه