مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آبان 1402 ساعت 12:452023-10-23اقتصادي

هدف گذاری حفر 10 حلقه چاه برای برداشت آب های ژرف


در هدف گذاری اولیه حفر 10 چاه ژرف برنامه ریزی شده که معادل 1000 میلیارد تومان برای این موضوع و طرح های فناورانه در نظر گرفته شده است.

- سخنگوی صنعت آب گفت: در هدف گذاری اولیه حفر 10 چاه ژرف برنامه ریزی شده که معادل 1000 میلیارد تومان برای این موضوع و طرح های فناورانه در نظر گرفته شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عیسی بزرگ زاده امروز در نشستی خبری در پاسخ به سوال ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت اجرای طرح برداشت از آب های ژرف، اظهار کرد: پروژه آب ژرف در مرحله مطالعه است، تاکنون چهار حلقه چاه حفر شده و توافق نامه ای نیز در همین راستا با معاونت علمی منعقد شده است.

وی افزود: طرح هایی در حال اجرا است و اگر اثبات شود که منبع مطمئنی است برداشت صورت می گیرد، در دولت سیزدهم اتفاق مهمی که در این حوزه افتاد این بود که شورای عالی آب ژرف تشکیل شد.

به گفته سخنگوی صنعت آب تاکنون چندین جلسه، دو کمیته مهم علمی و فنی تشکیل شده و در حال بررسی موضوع هستیم.

بزرگ زاده با بیان اینکه یک ماه از سال آبی جدید گذشته و همچنان هیچ ورودی از حق آبه هیرمند نداریم، گفت: چاه نیمه ها دارای وضعیت خوبی نیستند، میزان ذخایر فعلی چاه نیمه ها 48 میلیون مترمکعب است که نسبت به زمان مشابه سال قبل کاهشی 69 درصدی داشته و هم اکنون میزان پرشدگی چاه نیمه ها تنها 3 درصد است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هدف گذاری حفر 10 حلقه چاه برای برداشت آب های ژرف

هدف گذاری حفر 10 حلقه چاه برای برداشت آب های ژرف