مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آبان 1402 ساعت 11:102023-11-18اجتماعي

دهانه مرموز ماه ناشی از برخورد موشک چین


گروهی از پژوهشگران «دانشگاه آریزونا» در بررسی جدید خود، شواهد قطعی را مبنی بر این یافته اند که دهانه مرموز روی ماه به خاطر برخورد موشک چین شکل گرفته است.

- گروهی از پژوهشگران دانشگاه آریزونا در بررسی جدید خود، شواهد قطعی را مبنی بر این یافته اند که دهانه مرموز روی ماه به خاطر برخورد موشک چین شکل گرفته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اسپیس، یک پژوهش جدید نشان می دهد که پرونده سقوط مرموز روی ماه اکنون به طور قطعی بسته شده است.

در چهارم مارس 2022، یک بدنه موشک به سمت دور ماه برخورد کرد و یک دهانه عجیب را به عرض 29 متر پدید آورد.

این برخورد، غافلگیرکننده نبود زیرا ستاره شناسان هفته ها موشک سرکش را ردیابی کرده بودند و با دقت چشمگیری پیش بینی کردند که کجا و چه زمانی به سطح ماه برخورد خواهد کرد.

نکته مرموز این برخورد، مربوط به هویت جرم عامل آن بود که ستاره شناسان آن را WE0913A نامیدند.

مشاهدات اولیه حاکی از آن بود که این جرم ممکن است مرحله بالایی موشک فالکون 9 (Falcon 9) شرکت اسپیس ایکس (SpaceX) باشد که ماهواره رصد زمین DSCOVR را در فوریه 2015 به فضا برد اما پس از بررسی بیشتر، ستاره شناسان روی گزینه متفاوتی متمرکز شدند.

این گزینه، سومین و بالاترین مرحله از موشک لانگ مارچ 3سی (Long March 3C) بود که ماموریت بدون سرنشین چانگ ای 5-تی1 (Chang e 5-T1) چین را در اکتبر 2014 به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دهانه مرموز ماه ناشی از برخورد موشک چین

دهانه مرموز ماه ناشی از برخورد موشک چین