مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 آبان 1402 ساعت 08:152023-11-17حوادث

مجازات انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی چیست؟


رییس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا در خصوص راه های جلوگیری از انتشار تصاویر خصوصی و مجازات این کار توضیح داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازباشگاه خبرنگاران، سرهنگ علی محمد رجبی رییس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا گفت: عکس خصوصی و شخصی در تعریف حقوقی دارای ابعاد مختلف است، اما به زبان ساده به تصاویری که اجازه انتشار داده نشده و از آن ها محافظت کرده باشیم و یا برای افراد دیگر فرستاده نشده باشد گفته می شود.

وی با بیان اینکه انتشار تصاویر در فضای مجازی می تواند مشکلاتی را در زمینه حریم خصوصی ایجاد کند گفت: عکس های خصوصی بخشی از زندگی افراد هستند و لو رفتن تصاویر باعث می شود دیگران وارد زندگی افراد شوند و سبب مشکلاتی از قبل روحی و اختلاف در زندگی شود.

رجبی گفت: افراد فقط مسئول عکس های خود نیستند بلکه در مقابل انتشار تصاویری که به صورت دسته جمعی هم گرفته می شود مسئول هستند.

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا اظهار کرد: یکی از دلایل مهم انتشار تصاویر خصوصی حس انتقام جویی است، همچنین دلایل مختلف از قبیل فشار گروه های هم سال، شهرت طلبی و سهل انگاری از موارد شایع انتشار تصاویر خصوصی است.

وی در خصوص مجازات انتشار تصاویر خصوصی گفت: ماده 745 قانون مجازات اسلامی تصریح دارد که اگر انتشار تصاویر خصوصی بدون رضایت باشد و موجب ضرر و حتک حیثیت شود مجازات زندان و ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجازات انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی چیست؟

مجازات انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی چیست؟