مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آبان 1402 ساعت 19:252023-11-18اقتصادي

این هفته قبل از معامله در بورس به این نکات توجه کنید


تحلیلگر بازار سرمایه پنج نکته را بیان نموده که قبل از معاملات این هفته باید به آن ها توجه کنیم ، این نکات چیست و چه تاثیری در روند شاخص بورس خواهند داشت؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازبورس تابناک به نقل از نبض بورس، حسن کاظم زاده تحلیلگر بازار سرمایه در فردانامه درخصوص پنج نکته که قبل از معاملات این هفته باید به آن توجه کنیم، گفت:  جریمه گروه بانکی وزیر اقتصاد از جریمه مالیاتی بانک ها به دلیل عدم پرداخت تسهیلات تکلیفی با نرخ سود ترجیحی به طرح مسکن ملی صحبت کرد و بانک سینا نیز به عنوان اولین بانک در این مورد شفاف سازی داد که بله جریمه شده ایم، اما با رایزنی انجام گرفته قرار شده که پرداخت تسهیلات به مسکن ملی سرعت بگیرد و جریمه حذف شود.

این هفته بقیه بانک ها نیز در این مورد شفاف سازی خواهند داد و منفی یا مثبت بودن این شفاف سازی می تواند روی روند معاملاتی این گروه و حتی سایر سهام تاثیر بگذارد.

در مجموع سیستم بانکی کشور توانایی تامین این حجم از تسهیلاتی تکلیفی را ندارد و در نهایت اگر قرار باشد واقعا تسهیلات سنگین طرح مسکن ملی پرداخت شود، منجر به چاپ پول و رشد نقدینگی خواهد شد.

نزول نفت همانگونه که حدود یک ماه پیش در کانال اشاره شد، قیمت نفت فعلا نزولی است و اگر جنگ غزه نبود، خیلی زودتر از این وارد کانال 70 دلاری می شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این هفته قبل از معامله در بورس به این نکات توجه کنید

این هفته قبل از معامله در بورس به این نکات توجه کنید